wtorek, 8 kwietnia 2014

Nadeem Aslam - Bezowocne czuwanie



****
Tłumaczenie:  Mirosław P. JabłońskiTytuł oryginału:  Wasted Vigil
Wydawnictwo: Rebis
****






























Zakupiłam książkę Nadeema Aslama „Bezowocne czuwanie”.
W sieci możecie poczytać recenzje tej książki.
Napiszę tylko, że jestem nią zachwycona.

Uwielbiam czytać książki historyczne, biografie. Ale i takie pozycje jak ta, ukazujące świat widziany oczami innych osób.

Tak łatwo nam oceniać innych, ganić ich obyczaje, religie, światopogląd, ale sami nie staramy się ich poznać, zagłębić się w ich sens.

Książka ta pokazała mi, że to co dla nas jest słuszne i dobre, niekoniecznie takie musi być dla innych.
Jak to mówią „punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia”.

Wiele pytań i wątpliwości, ale i dużo przemyśleń na temat islamu, terroryzmu, światowej pomocy.

Nie do końca tak to wygląda, jak sobie wyobrażałam.

Książka nie jest łatwa w czytaniu. Nie jest to lektura na wakacyjne wojaże. Czasem czytałam po raz kolejny jakiś fragment, aby uchwycić to coś.

Ale wciąga i nie można się doczekać kolejnych stron.

Teraz zamierzam zdobyć i przeczytać jego wcześniejszą pozycję: "Mapy dla zagubionych kochanków".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz