wtorek, 8 kwietnia 2014

Annie Hawes - Extra virgin i W krainie oliwek



****
Tłumaczenie: Tomasz Bieroń
Tytuł oryginału: Extra Virgin
Seria: NAOKOŁO ŚWIATA    
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
*****


























****
Tłumaczenie: Agnieszka Andrzejewska
Tytuł oryginału: Ripe for the Picking
Seria: NAOKOŁO ŚWIATA
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
*****



















Uwielbiam zapach lawendy, bazylii, rozmarynu.
A najbardziej smak pomidorów rwanych prosto z krzaka. Dlatego też, to zamiłowanie do krajów śródziemnomorskich.Osobiście nigdy tam nie byłam, ale marzy mi się takie wspólne gotowanie jak w książkach Annie Hawes.
Szczęściara z niej. Mieszkała w Ligurii. I ja, dzięki jej książkom, pomieszkałam tam. Autorka wraz z siostrą zamieszkała w miejscowości Diano San Pietro. Urocze miasteczko.
Tam uczyły się życia wśród gajów oliwnych, ordo (ogródki warzywne) i winorośli. Poznawały miejscowe obyczaje i kuchnię. I ta kuchnia dla mnie jest najwspanialsza. Ileż oni potrafią zjeść. 

klik na zdjęcie przeniesie was na stronę skąd je pobrałam 

PESTO ZAPIEKANA Z CZOSNKIEM I POMIDORAMIFARINATA 
               

Hmmm kończę, bo ślinka mi cieknie. Wy sięgnijcie po tę książkę na wakacje.
Tak czytam książki. Czując smak jedzenia w nich opisanego, czując zapach ziół i wina. Słysząc śpiew przy kolacji.

Żegnaj Ligurio.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz