wtorek, 8 kwietnia 2014

Aslam Nadeem - Mapy dla zagubionych kochanków







****
Tłumaczenie: Manicki Jacek
Tytuł oryginału: Maps for Lost Lovers
Wydawnictwo: Albatros
****



















Pamiętacie jak po przeczytaniu książki "Bezowocne czuwanie, postanowiłam upolować wcześniejszą pozycję Aslama"Mapy dla zagubionych kochanków".

Po pierwsze tytuł na początku odrzuca tych, którzy nie lubią romansideł   (a ja nie ich cierpię).
Po drugie: ta książka wbija w fotel.

I nie jest to romansidło, tylko fantastyczna wyprawa w głąb dusz ludzkich, w głąb myśli, pragnień, marzeń pakistańczyków, którzy z wielu różnych przyczyn mieszkają na terenie Wielkiej Brytanii.

Zderzenie kultur, religii. Pragnienia tych, którzy wciąż tęskną za ojczyzną, za Pakistanem.
Marzenia tych, którzy urodzili się już na obczyźnie.

Podczas czytania płakałam, śmiałam się.  Byłam wściekła, że mają takie "klapki" na oczach. A potem przyznawałam im rację.

"Bezowocne czuwanie" zrobiło na mnie wrażenie,  ale "Mapy dla zagubionych kochanków"
uświadomiło mi, jak blisko jesteśmy siebie, bez względu na nację i religię.

Szkoda, tak niewiele trzeba, aby być szczęśliwym,  a tak niewiele robimy, aby tak właśnie było.

Życzę Wam miłości i zrozumienia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za komentarz