sobota, 31 stycznia 2015

Fannie Flagg - Święta z kardynałem








****
Tłumaczenie: Wojciech Szypuła
Tytuł oryginału: A Redbird Christmas
Wydawnictwo: Nowa Proza, Warszawa 2011
****


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Święta już za nami, ale co tam, to taki miły czas, że warto do niego wracać nawet latem. Ja wróciłam z styczniu, a to dzięki książce Fannie Flagg.
"Święta z kardynałem" to lekka, zabawna, ale i wyciskająca łzy opowieść o losach ludzi z Lost River, gdzie trafia schorowany Oswald T. Campbell. (tak tak, nazwisko wzięte prosto z puszki po zupie pomidorowej).
Czy jeden mały ptaszek, w tym przypadku kardynał wielki imieniem Jack, może zmienić losy ludzi?
To cud, czy zrządzenie losu, a może przypadek?
Czy miłość trwa wiecznie?


źródło grafiki: www.tapeciarnia.pl
Wystarczą Wam dwa - trzy wieczory, aby odpowiedzieć na te pytania. 
A przy okazji przeniesiecie się do magicznego miejsca, gdzie poczujecie miłość, sympatię i gościnę Lost River. 
Tam poczujecie, że czas nie ucieka, nie biegnie za szybko, on płynie wolno i spokojnie, ty My gnamy niepotrzebnie. 
Marzenia się spełniają, wystarczy tylko mocno w to wierzyć. A to, co kiedyś nie miało sensu, teraz nabiera innego znaczenia.
źródło grafiki: http://www.floryda.eu
 
A co powiecie na śnieg - na Florydzie?

A czemu nie !!!
To też się zdarza.


Pan Oswald T. Campbell - mieszkaniec Chicago, 52 lata, rudzielec z niebieskimi oczami, wzrost 5 stop i 8 cali, a to oznacza, że pan Campbell ma (1 stopa = 30,48 cm; 1 cal = 2,54 cm)  172,72 cm wzrostu, czyli niezbyt wysoki pan o wadze 161 funtów (1 funt = 0.4535 kg), czyli 73 kg.
Bezdzietny rozwodnik ciężko chory na rozedmę płuc. 
To właśnie stan zdrowia i podreparowanie go przywiódł go do Rost River.
Tu spotyka ludzi o niebywałej dobroci i gościnności.
 
Roy Grimmitt - właściciel sklepu, opiekun ptaszka Jacka;
Dottie Nivens - kierowniczka poczty i jej kocur Henry;
Butch Minnich "Patyk" - hihi miejscowy detektyw i chłopak do wszystkiego;
Tammie Sugss - opiekowała się mała Patsy, ale chętnie oddała ja w opiekę innym;
Frances Cleverdon i jej młodsza siostra Mildred, to Frances zaopiekowała się dziewczynka Patsy;
Betty Kitchen  - u niej zamieszkał Oswald;
Claude Underwood - listonosz i zapalony wędkarz, najlepszy wędkarz.
 

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki tej autorki, jest w nich zawsze dużo optymizmu :)
    Szkoda, że do biblioteki mam teraz daaaaaleko, bo bym sobie poszła coś jej wypozyczyć, jak już mi o niej przypomniałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilko bardzo chętnie podzielę się z Tobą moimi egzemplarzami, mam tej autorki dwie.

      Usuń
    2. O, to ja bardzo chętnie się umówię kiedyś na książkę :)

      Usuń

dziękuję za komentarz